Jak powinna wyglądać wizytówka?
Jak powinna wyglądać wizytówka?

Rozwijając swoją firmę czy promując swoją działalność możesz potrzebować dodatkowego wsparcia. Nie zawsze jesteś w stanie udzielić wszystkich informacji lub chcesz mieć pewność, że Twój rozmówca będzie wiedział jak się z Tobą skontaktować. Najlepszym sposobem na to są wizytówki (klik). W dużym nakładzie  zwiększają świadomość Twojej marki w gabinetach, na konferencjach czy w biurach – czyli wszędzie tam, gdzie możesz znaleźć grono potencjalnych klientów. Kiedy podejmiesz decyzje o stworzeniu swojej unikatowej wizytówki musisz poznać kilka informacji, by wypaść jak najlepiej w oczach przyszłych klientów.

PODSTAWOWE INFORMACJE

Na Twojej wizytówce powinny się znaleźć podstawowe informacje, czyli imię, nazwisko, numer kontaktowy, nazwa i logo firmy, adres strony internetowej oraz  adres mailowy. Jednym słowem, powinieneś zawrzeć wszystkie najważniejsze dane, które wystarczą do szybkiego i bezproblemowego kontaktu z Tobą. Pamiętaj, by nie umieszczać ich zbyt wiele, gdyż mogą być nieprzydatne, zajmować niepotrzebnie miejsce oraz wprowadzać chaos. Dobrą i co raz częściej stosowaną techniką jest zastępowanie słów ikonografiką – pozwala to na zaoszczędzenie miejsca na wizytówce i przykuwa uwagę odbiorcy.

Jeśli Twoja firma posiada hasło przewodnie, umieść je na wizytówce

JAKI MATERIAŁ?

Materiał na jakim zdecydujesz się wydrukować swoją wizytówkę ma ogromne znaczenie. Przede wszystkim warto zwrócić uwagę na gramaturę –  powinna wynosić 250-350 g/m2 . Od niej zależy trwałość wizytówki – musi być solidnie wykonana, ponieważ zagniecenia czy poszarpane brzegi nie będą świadczyć dobrze o twojej firmie. Do wyboru masz trzy rodzaje papieru: gładki, ozdobny i satynowy. Zdecydowanie najczęstszym wyborem jest gładki papier, gdyż jego powierzchnia bardzo dobrze odwzorowuje kolory i tekst. Wybór również często pada na papier ozdobny, który daje bardziej artystyczny, jednak wciąż elegancki efekt (np. Acquerello, Tintoretto, Constellation, Corolla Book) oraz papier satynowy, zapewniający idealne odwzorowanie kolorów i barw.

Na rynku pojawiły się również wizytówki wykonane z tworzywa sztucznego. O wiele trwalsze zamienniczki, to dobre uzupełnienie dla standardowych modeli.

JAKIE ROZMIARY

Norma przyjętą przez ISO (International Organization for Standardization) są wizytówki o wymiarach kart kredytowych, czyli 85,60 × 53,98, natomiast w naszym kraju najczęściej otrzymujemy wizytówki o wymiarach 50x90 lub 90x50.

KOLORY MAJĄ ZNACZENIE

Jedno i dwukolorowe są najlepszym rozwiązaniem, ponieważ zapewnia maksymalną przejrzystość. Kolorystka wizytówki powinna być utrzymana w barwach charakterystycznych dla firmy, np. tych znajdujących się w logo marki. Kombinacje trzech lub więcej kolorów również mogą wyglądać dobrze, jednak muszą być zaprojektowane ze smakiem, by nie wprowadzić zbędnego chaosu.

Stonowane wizytówki pasują do dużych firm, natomiast zabawa kolorami sprawdzi się w branży artystycznej.

Wizytówki są jednym z ważniejszych sposobów na pozyskiwanie i utrzymywanie kontaktów.  Muszą one być spójne z charakterem Twojej działalności, aby budować solidną pozycję na rynku.

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
;
Sklep internetowy Shoper.pl